Om Cecilie

Bildet mitt
Scottsbluff, Nebraska, United States
Utvekslingsstudent i Mitchell, Nebraska 08/09 med organisasjonen STS Foundation.

onsdag, februar 18, 2009

Livstegn

Bare for å si i fra at jeg kom meg velberga hjem fra Hawai'i, så velger jeg å si: ALOHA!

Jeg holder på å mekke sammen tidenes turrapport fra O'ahu, men det er mye som må fortelles, ingenting som skal gå i glemmeboken, så det kan ta litt tid. I mellomtiden får dere som er venn med meg på Facebook nyte bildene i albummene "Hawai'i 2009" og "Aloha 2" :-)

Det er en slags merkelig tomhet jeg sitter igjen med etter turen. Turen til Hawai'i var på alle måter fullkommen, og jeg kan ikke komme med et eneste element til som ville gjort den bedre, for det var virkelig den beste turen jeg noen gang har vært på. Hawai'i turen har på en måte vært drivkraften min fremover, når jeg har hatt det tøft til tider, og savna Norge. Det har vært motivasjonen min siden september - og nå er den plutselig "borte". Minnene lever, og det er jeg veldig takknemmelig for. Mange av minnene ble filmet og tatt bilde av, så de kommer jeg aldri til å glemme. Noe annet jeg aldri kommer til å glemme er alle de fantastiske menneskene som var med på å gjøre turen perfekt. Alt fra ledere, bartendere, bussjåfører, boddamer og selvfølgelig ALLE de fantastiske utvekslingsstudentene fra alle verdens hjørner (men mest Norge, selvfølgelig) gjorde turen til Hawai'i, O'ahu og Honolulu helt fantastisk og er noe jeg aldri kommer til å glemme.

Jeg vil påstå jeg er en veldig bereist person, som er utrolig heldig som har fått lov å reise mye rundt omkring både i Norge, litt i Europa, og en goood del i USA.
Jeg har vært i Jotunheimen.
Jeg har vært i de vestlandske fjorder.
Jeg har vokst opp i sørlandsskjærgården.
Jeg har opplevd storbylivet i Oslo, London, Miami og New York
Jeg har reist på kryss og tvers i Skandinavia
Jeg har vært i the Rocky Mountains.

Men ingenting av hvor jeg har vært, slår Hawai'i. Hawai'i er spektakulært, og er mye mer enn den kommersielle delen kjent som Waikiki. Naturen er grønn og frodig, havet er kongeblått, strendene kritthvite, fjellene kledd med grønne skoger, samtidig som Honolulu tilbyr det storbyliv av dimmensjoner, selv på en liten øy som O'ahu faktisk er.

Jeg må bare si tusen mange takk for en fantastisk gave Hawai'i-turen var å få i julegave, mamma og pappa. Det har bare vært en utrolig opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme,
Mahalo nui loa (tusen hjertelig takk)

Jeg savner alle menneskene fra turen, og jeg savner Hawai'i utrolig mye.
Men en ting er sikkert -jeg skal tilbake dit!





Fyldigere referat fra turen kommer i løpet av uken, jeg jobber som sagt med å sette den sammen.

Aloha & Honihoni,
Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar